wtorek, 11 października 2016

Barbara Gruszka | Jak w 7 Krokach Odkryć Prawdy Życiowe i Zrozumieć Sens Życia

Jest taka książka która zawsze wprowadza mnie w dobry nastrój to Osobowość Plus , autorstwa fantastycznej Florence Litauer , jakże się cieszę że i w Polsce jest pisarka potrafiąca połączyć subtelne poczucie humoru z solidnym programem Rozwoju osobistego, Barbara Gruszka bo o Niej mowa , dla wielu stała się Dale Carnegie'm w sukience, tylko pisząca jeszcze bardziej atrakcyjnie.

Dwa miesiące temu pisałem recenzję na temat ebooka jednej z trenerek biznesu, jeśli w ogóle to można nazwać ebookiem, był to bowiem 14 stronnicowy raport, który można skrócić trzema słowami : róbta jak ja, potem webinar coacha coachów i znowu zmodernizowane hasło Jurka Owsiaka : Róbta jak ja, to będziecie zarabiali tak jak ja.

Więc kiedy w internecie zauważyłem książkę Pani Barbary Gruszki, trenera rozwoju osobistego i biznesu, podeszłem do niej z dużą ostrożnością, mimo iż wiedziałem że jest trenerką z najwyższej półki, nie spodziewałem się lektury tak wyjątkowej na polskim rynku poświęconym samodoskonaleniu. Autorka piszę klarownie a prawdy życiowe zostały zaprezentowane w 7 krokach. Jest to książka która wciąga Czytelnika, czyta ją się naprawdę z wielką przyjemnością to ze względu na świetny warsztat pisarski, tak naprawdę stanowi ona instrukcję szczęśliwego życia pisaną lekkim piórem.

Wszyscy wiemy jak szybko możemy rozwiązać problem jeśli mamy aktualną instrukcję obsługi. Dale Carnegie napisał kiedyś że do niektórych rzeczy dochodził przez 20 lat. a Ty możesz je poznać i skutecznie zastosować w ciągu roku.

Jestem wielkim zwolennikiem 13 tygodniowego Programu Benjamina Franklina, program polegał że nad każdą cnotą (zaletą ) : umiar, milczenie, ład, postanowienie itd pracował przez tydzień a po przerobieniu ich powtarzał je czterokrotnie, a więc opanowanie programu zajęło temu wybitnemu człowiekowi tylko rok, to naprawdę bardzo krótko. Na pewno dokonywanie zmian w naszej osobowości nie jest rzeczą łatwą, ale łatwych metod nie ma. Natomiast metoda Franklina jest sprawdzona i skuteczna , prawdopodobnie nią się kierował Bill W tworząc 12 kroków Anonimowych Alkoholików w 1939 roku.

Warto więc tę metodę stosować do programu zawartego w książce Jak w 7 Krokach Odkryć Prawdy Życiowe i Zrozumieć Sens Życia. 







Życie to prawdziwa szkoła, słyszałam będąc dzieckiem. I faktycznie tak to jest. Każdego dnia masz określone zadania do wykonania. A jak czegoś nie odrobisz to dostajesz karniaka.
Wszystkie sytuacje, które się pojawiają w Twoim życiu mają Cię czegoś nauczyć. Jeśli dobrze odrobisz zadanie domowe, idziesz stopień wyżej, jeśli nie, to zostajesz w tej samej klasie. A jeśli połamiesz wszystkie możliwe zasady rządzące życiem to na jakiś czas masz aut i idziesz do kąta, by przemyśleć parę rzeczy i na nowo nauczyć się pokory.

Przestrzegaj życiowych zasad to jedna z ważnych zasad które z tej książki wybrałem, nigdy nie zapomnę wydarzenia sprzed 10 lat jak będąc pozycjonerem otrzymałem zadanie optymalizacji portalu ogłoszeniowego , klient denerwował się że pomimo zainwestowania dużej sumy pieniędzy portal nie jest w pierwszej trójce wyników wyszukiwarki Google. Wtedy zdecydowałem się zarezykować dodałem jednego dnia linki do 40 katalogów , wiedziałem że Google może nałożyć filtr by mnie ukarać , ale nie widziałem innego wyjścia by wywiązać się z umowy. Google wszczął oczywiście procedurę zablokowania strony w wyszukiwarce. Byłem załamany ale teraz postanowiłem działać zgodnie z zasadami i dodawałem 7 linków dziennie tak jakby tej blokady nie było, po 14 dniach zakończenia kary portal ogloszeniowy znalazł się na 1 miejscu a ja zyskałem u klienta opinię najlepszego pozycjonera w Polsce, dzięki temu miałem od Andrzeja mnóstwo poleceń innych klientów. 

Ja zapłaciłem karę niewielką ale moja Przyjaciólka która jest terapeutką opowiadała mi o młodej pięknej 21 letniej Dziewczynie która przerwała u niej terapię, wsiadła do samochodu i na pasach przejechała dwójkę Dzieci, wyrok straszny nieumyślne spowodowanie śmierci , jak opowiadała mi Aneta : Dziewczyna zwierzyła się jej , więzienie to nie koszmar, ale jak teraz żyć, po dwóch latach Matka tych Dzieci przyszła do Niej i powiedziała : Wiem że jesteś chora, że jesteś alkoholiczką wiem że razem przeżywamy traumę dlatego wybaczam, wtedy spadł jej kamień z serca. 

Ile razy jedno słowo potrafi zniszczyć Człowieka ks Pawlukiewicz opowiadał że pewien chłopiec 7- letni Marcin był bardzo utalentowany muzycznie i matka zdecydowała się kupić pianino by Marcinek rozwijał swój talent , to była chłopca pasja z przyjemnością zasiadał na pianinie i była to dla niego wielka frajda nic  dziwnego ze jego talent się rozwijał , pewnego jednak dnia ojciec wrócił podpity po urodzinach kolegi, zobaczył Marcinka grającego na pianinie i powiedział Ty Pedale . Chłopiec rozpłakał się i raz na zawsze zamknął pianino . Po dwudziestu latach dorosły Marcin zgłosił się do ks Pawlukiewicza że chciałby wybaczyć nieżyjącemu już Ojcu ale nie potrafi. 

Widzisz sam jak dużo nie którym przyszło płacić za nieprzestrzeganie życiowych zasad, ale też warto wybaczać, ta druga osoba też cierpi że powiedziała coś tak głupiego i że zniszczyła swój wizerunek w oczach drugiego człowieka.

Jeśli uganiasz się za chłopakiem to ten chłopak Cię olewa, owszem ma frajdę, ale nic sobie z Ciebie nie robi, to samo z resztą działa w drugą stronę.

Kolejna świetna rada z książki, jedna z moich najzabawniejszych sytuacji w życiu, kiedyś gonili za mną dwaj zakapturzeni wielkoludzi , ja uciekałem a Oni mnie gonili  w końcu jeden z nich zdyszany zawołał : Przepraszam Pana , nie wie Pan która jest godzina. 

Trudno nie zgodzić się z Barbarą Gruszką że jeśli zależy Ci na jakiejś osobie  nie bądź natrętny, raczej pokaż że jesteś osobą wartościową , z empatią , potrafiącą prowadzić ciekawe konwersacje. 

Pamiętasz książkę Bad Boya o podrywaniu , inni uganiali się za Dziewczynami, stawiali im drinki a On prowadził ciekawe konwersacje, był świetnym słuchaczem , interesująco opowiadał o swoich pasjach. Osoby które goniły Dziewczyny stawiając im drinki dostawali kosza a osoby które były pewne własnych atutów świetnie się z nimi bawiły. Nie goń szczęścia by ono przed Tobą nie uciekało raczej staraj się z Nim zaprzyjaźnić. 

Wszechświat nie lubi próżni, zawsze puste miejsce czymś zapełnia. Przyjrzyj się choćby swojej szafie. Robisz porządek, usuwasz masę rzeczy, za parę chwil znów jest pełno.
Tak samo jest z Twoją głową. Ona jest cały czas pełna, więc jeśli chcesz coś w swoim życiu zmienić to najpierw musisz coś usunąć, jakieś myśli, przekonania, przeszłość. Wtedy robisz miejsce na nowe. 

W tym wypadku Pani Barbaro nie odkryła Pani nic nowego , już w XX wieku Normal Peale pisał : Usuń ze swojego życia pesymizm i zastąp go życiodajnym entuzjazmem. 

Pomyśl co by się stało gdybyś zwątpienie zastąpił pewnością siebie, za pewne mógłbyś ze śmiałością podejść do wymarzonej Dziewczyny, prawdopodobnie z łatwością znalazłbyś świetną pracę, mógłbyś przekonać innych do swoich pomysłów a tak zachowujesz je tylko dla siebie. Co więc musisz zrobić najpierw otworzyć szafę tak jak radzi Barbara Gruszka, usunąć zwątpienie i w je miejsce włożyć pewność siebie. 

Frank Begger opowiadał kiedyś że  jest wiele osób którzy znają o wiele lepiej warunki ubezpieczeń lepiej niż on, ale tylko on potrafi przedstawić klientom korzyści i wykorzystać ich zastrzeżenia by pokazać że właśnie dlatego powinni tą polisę kupić, On jest pewny tego że działa w interesie klienta , to wyróżnia Franka Beggera i dlatego stał się bogatym i przeszedł do historii jako jeden z najlepszych sprzedawców.

Zmień swoje życie z z książką   Jak w 7 Krokach Odkryć Prawdy Życiowe i Zrozumieć Sens Życia . Ciesz się życiem , korzystaj z jego piękna , pozbądź się ograniczeń . Stosuj wizualizacje , jeśli w myślach przejdziesz rozmowę kwalifikacyjną , podejdziesz do wymarzonej Dziewczyny , powiesz rosłemu Gburowi odwal się , to pokonasz barierę leku  i w realnych sytuacjach będzie Ci dużo łatwiej.


Stosuj infografiki , skojarz zasady z tablicą szkolną , konie z gonitwą za czymś na czym bardzo Ci zależy , zmianę przekonań z szafą. 

Wspominałem już o Anecie Terapeutce, kiedyś powiedziała : Rzadko kiedy udaje się osiągnąć zmianę za pierwszym razem, ale Ci cierpliwi którzy potrafią realizować swój cel , prędzej czy później to osiągają. Ty Drogi Przyjacielu masz tylko 7 kroków , warto kupić tę książkę i realizować program. Stać się nową osobą, Osobą w pełni szczęśliwą , pozbawioną uprzedzeń i ograniczeń. Wielkie podziękowania Pani Basiu za tą książkę , która na pewno zmieni na lepsze życie wiele tysięcy wspaniałych ludzi, którzy pragną lepszego życia i sięgneli p właściwą instrukcję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz